Onze impressario van het eerste uur Volodymyr Luciw is op 7 september 2019 in Londen overleden. Hij bracht ons koor, het grootste deel van ons bestaan, over de hele wereld. Volodymir Luciv was een persoonlijke vriend van onze dirigent en oprichter, dr Myroslav Antonowycz en heeft heel betekent voor het UBK, met name gedurende de eerste decennia in de jaren vijftig tot zeventig, maar ook daarna. Op 11 januari 1996 werd hij tot Erelid van het UBK benoemd. Hij was niet alleen een begenadigd zanger en Bandura-speler, maar heeft als impresario vele internationale optredens door het UBK, en sinds haar oprichting in 1996 ook het Lysenko Koor, verzorgd. Samen met Antonowycz hield hij de Oekraïense muziek en cultuur en de Grieks-Katholieke eredienst en andere tradities in leven gedurende lange jaren van bezetting van hun moederland.  Het UBK is trots en dankbaar dat wij in deze tradities hebben mogen delen en dat nog steeds doen! Enige weken voor zijn overlijden, werd Volodymir Luciv nog bezocht door een kleine delegatie van beide koren.Wij hebben in hem onze grootste vriend verloren. Moge hij rusten in vrede.

Вічна пам’ять